´BULLYING É CRIME'
|
1-Exercícios e atividades.
2-Trabalhos: Halloween, Gincana, etc. 3-Cadastramento. e Apostilas. 4-Assuntos, conteúdos. 5-Como serão as unidades. - 8º ANO - 2014 |
►
Conteúdo Programático da 1ª Unidade para 8º ano Colégio FCM
Trabalhos para 1ª unidade: observe que a pesquisa 2 é para os alunos do 9º ano.
1- Pesquisa de vocabulário 2
a) imprimir ou baixar para celular [aqui]
b) copiar ou imprimir [aqui]
I - Presentation: Unit 01Conteúdo Programático da 1ª Unidade para 8º ano Colégio FCM
Trabalhos para 1ª unidade: observe que a pesquisa 2 é para os alunos do 9º ano.
1- Pesquisa de vocabulário 2
a) imprimir ou baixar para celular [aqui]
b) copiar ou imprimir [aqui]
A. Skimming is a process that takes move the eyes rapidly with the
propose of getting the main idea of the text
B. Scanning is a way that cover the great deal of material in other to lacate an especific information, (it´s look like a copy)
B. Scanning is a way that cover the great deal of material in other to lacate an especific information, (it´s look like a copy)
01- Text: “Your style”, page 07.
II – Practice.
02- Reading test and answer questions 3, 4 and 5 orally based on the
text: “Do children wear a school uniform?”, page 08.
03- Vocabulary 1= of the text “Do children wear school uniform?”
04- Vocabulary uniform: 2= boys (trousers, shorts, shirt, tie, sweater
or jumper, shoes) and girls (skits, dress), pages 09 and 10.
05- Listening and check the correct answers: true or false, page 10.
06- Conversation vocabulary school uniform and regular clothing: prefer,
my opinion, agree, don’t agree, page 11.
07- Reading 2 vocabulary (advertisement): department store, newspapers,
shopping mall, supermarkets, well-price, price, clothes advertisement, page 12.
08- Reading exercise: read and check the clothes accessories pages 13
and 14
III- Production
09- Paper: draw or glue pieces of clothing with their prices choose your
target audience: children, adolescents, adult or elderly people.
10- To correct exercise
11- Production on the book page 15,
12- Grammar: comparative degree of adjectives.
13- Exercise comparative form of adjectives: differences between styles,
questions: 1, 2, 3, 4 and 5.
14- To Correct exercise
15- Use of: “now” and “then”
16- Exercise: now and then.
OBRIGADO PELAS DICAS
ResponderExcluir2ª, 3ª E 4ª UNIDADES (8º ANO) ESTÃO IGUAIS
ResponderExcluir